اولین کارگاه چندرسانهای شبنه مورخ 12/03/1397، در دانشکده چندرسانه ای دانشگاه هنر اسلامی تبریز افتتاح شد.
اولین کارگاه چندرسانهای شبنه مورخ 12/03/1397، در دانشکده چندرسانه ای دانشگاه هنر اسلامی تبریز افتتاح شد.
این کارکاه با عنوان «مدیا لب» با حوزه فعالیت: رسانه، انیمیشن، تولید بازی با تعداد اعضا 10 نفر، به سرپرستی سید علی میرسعیدی، زیر نظر مرکز کارآفرینی دانشگاه، در دانشکده چندرسانهای افتتاح گردید.
مدیا لب، هویت و ارزش ها: مدیا لب یک مجموعه چندرسانهای است که با به کارگیری از تواناییهای میان رشتهای دانشجویان رشته چندرسانهای قصد در پر کردن خلا های موجود در مسیر پیشرفت و توسعه این رشته دارد. بررسیهای انجام شده مدیا را به سمت خلق ارزشهای شفاف برای موفقیت علاقهمندان رشته چندرسانهای هدایت کرده است؛ ارزشهایی نظیر امید به آینده، خلاقیت، کارگروهی، اخلاق حرفهای و وفاداری به حفظ ارتباط سالم میان افراد مجموعه. مدیا لب تصمیم دارد بستری فراهم کند تا دانشجویان رشته چند رسانهای آنچه میآموزند را برای آفرینش اثر هنری به کار گیرند. همچنین زمینهای را فراهم میکند تا دانشجویان بتوانند محصول خود را در بازار توزیع کنند تا میان خود و مخاطب خود یک ارزش قابل محاسبه مبادله شود.
عرصه فعالیت: با مطالعه رشته چندرسانهای و توجه به نیاز بازار، مدیا لب حوزه فعالیتهای خود را در سه محور اصلی آموزش و توانمندسازی، شتابدهندگی و تولید محصول چندرسانهای تعریف کرده است. در هر محور و با توجه به تواناییها و استعدادهای موجود در رشته در قالبهای طراحی بازی، انیمیشن و جلوههای ویژه،گرافیک، تبلیغات و واقعیت افزوده و مجازی به فعالیت خواهد پرداخت.
آموزش و توانمندسازی: مجموعه مدیا لب آمادگی دارد تا بتواند دورههای آموزشی- تخصصی با توجه به نیاز دانشجویان، نیاز بازار حرفهای کار و با در نظر گرفتن هنرهای کلاسیک، نو و دیجیتال ارائه نماید.
شتاب دهندگی: شتاب دهنده مدیا لب کمک میکند تا ایدهها و توانمندیهای افراد در حوزه رسانه از ایده به اجرا تبدیل شود.
تولید محصول چندرسانهای: استدیو رسانهای مدیا لب در حوزه کسب و کار رسانهای وارد شده و قصد در اشتغالزایی و تجاریسازی توانمندیهای دانشجویان را دارد. شامل تولید انیمیشن، موشن گرافیک،گرافیک، فیلم، نرمافزار، سایت، ویدئو مپینگ، واقعیت افزوده و مجازی، خدمات برندینگ و تولیدات تلویزیونی و بازی میباشد.
ساختار: با بررسی شرایط بومی، ساختاری چابک متشکل از گروهها با استاندارد تخصص و پایبندی به ارزشهای مدیا لب تعریف شده است. مشاورین نقش موثر در سیاست گذاری، تحلیل بازار، بازاریابی و در مجموع رشد مدیا لب خواهند داشت. واحد اجرایی برای جلوگیری از ورود تولیدکنندگان اثر چند رسانهای به فعالیتهایی نظیر امورمالی و اداری در نظر گرفته شده است. هر گروه چندرسانهای با توجه به ماموریت خود دارای شیوهنامه اجرایی و ساختار داخلی مبتنی بر تواناییها و استعدادهای درونی خود خواهد بود.