تاریخ : جمعه 28 تير 1398
کد 15

حضور مدیر هنرآفرینی و ارتباط با جامعه دانشگاه در برنامه اقتصادی تراز

اقتصاد صنایع دستی، رونق تولید و اشتغال

مدیر هنرآفرینی و ارتباط با جامعه دانشگاه با حضور در برنامه اقتصادی تراز فعالیت های کارآفرینی دانشگاه را شرح دادند.
                                                             

                                                                                           

 
برنامه اقتصادی تراز از شبکه سهند روز دوشنبه 24 تیر ماه 98 به صورت زنده با موضوع اقتصاد صنایع دستی و رونق تولید و اشتغال روی آنتن رفت. در این برنامه جناب آقای مهندس سعید کاوه عضو هیات علمی و مدیر هنرآفرینی و ارتباط با جامعه دانشگاه هنر اسلامی تبریز و جناب آقای مهندس مرتضی آبدار مدیرکل سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان شرقی به عنوان کارشناس و مهمان برنامه حضور داشتند.

مدیر هنرآفرینی دانشگاه هنر اسلامی تبریز ضمن ارائه گزارش از کارگاه های کارآفرینی دانشگاه بر گسترش این نوع فعالیت ها برای ایجاد اشتغال در سطح کشور تاکید کردند.
ایشان تعداد کارگاه های کارآفرینی فعال در دانشگاه را 58 کارگاه بیان نمودند که تمامی این کارگاه ها توسط دانشجویان این دانشگاه در رشته های مختلف از قبیل هنرهای صناعی گرایش چوب،فلز،سفال و شیشه و همچنین دانشجویان رشته های طراحی صنعتی و چند رسانه ای و فرش و معماری اداره میگردد.

وی خاطر نشان کرد:  از مهمترین فعالیت های این کارگاه ها به جز تولید آثار و فروش وصادرات، آموزش دانشجویان متقاضی کارآموز و افزایش مهارت افزایی در این کارگاه ها می باشد. ایشان ظرفیت رونق تولید و همچنین صادرات محصولات صنایع دستی را در کشور بسیار بالا دانسته و اشاره نمودند متاسفانه در کشور نتوانسته ایم به صورت کامل از این فرصت بهره برداری کنیم.

عضو هیات علمی دانشگاه هنر اسلامی ادامه داد: راه ورود به بازار های  خارجی در حوزه صنایع دستی ایجاد ارزش افزوده در محصولات می باشد.ایشان تاکید کردند این ارزش افزوده با تنوع طراحی، بسته بندی مناسب و تبلیغات امکان پذیر می باشد.

وی اضافه کرد: برای رسیدن به این هدف ایجاد شرکت های شتابدهنده در کنار کارگاه های تولیدکننده محصولات صنایع دستی امری ضروری می باشد که خوشبختانه با وجود ظرفیت های خوب دانشجویی و رشته های متنوع در دانشگاه هنر اسلامی تبریز مانند رشته چند رسانه ای و طراحی صنعتی شروع فعالیت این گروه ها در کنار کارگاه های تولیدی برای کمک به صادرات این محصولات آغاز شده است. 

تبریز - خیابان آزادی - میدان حکیم نظامی - دانشگاه هنر اسلامی تبریز

کد پستی : 5164736931   تلفن : 35412135-041   دورنگار :35412140-041

کلیه حقوق این سایت متعلق به دانشگاه هنر اسلامی تبریز می باشد.